Identitatea de brand este colectia tuturor elementelor pe care o companie le creeaza pentru a descrie imaginea potrivita consumatorului sau.
Termenul de branding se refera la practica de marketing a conturarii unui brand distinctiv. Brandul este perceptia companiei în ochii lumii si este imaginea pe care o folositi in social media, in mail, in prezentari, live-uri, podcast-uri, targuri si chiar in coletele transmise clientului. De aceea este important sa discutam despre cum se realizeaza o identitate de brand consistenta.
La fel cum Adidas-ul a construit un brandul al sportului, designul vostru va construi identitatea de marca a companiei voastre..https://digitalbrandblueprint.com/adidas-brand-profile/
Asadar, cum va construiti o identitate de brand care sa va duca afacerea la nivelul următor?
Inainte de toate in crearea graficii de brand trebuie stabilite cateva elementele de baza care definesc brandului si care trebuie sa creeze o imagine consistenta si o poveste
Identitaea de brand si Logo-ul
Logo-ul este cel care iese primul in fata si da tonul imaginii si brandului. Este cel pe care il veti folosi cel mai mult.
In crearea logo-ului trebuie sa tineti cont de cateva lucruri
– logo-ul trebuie sa fie simplu
– sa contina maxim 2-3 culori
-O imagine cat mai consistenta a numelui sau a simbolului firmei ( litere, forme,simboluri ) ganditi-va la logo-ul Apple, McDonalds, Coca Cola
Fonturile
Fonturile ar trebui sa fie aceleasi, in principiu avem un font principal folosit in logo si identitate de brand si unul secundar.
Tineti cont de faptul ca fonturile au personalitate si va pot reflecta activitatea, sunt fonturi de mana, fonturi bolduite, fonturi artistice, luati in considerare acest aspect atunci cand alegeti fonturile, astfel incat sa creati o imagine reprezentativa cu ajoturul lor si fiti atenti sa folositi mereu aceleasi fonturi.
Paleta de culori
Culorile au o putere extraordinara, ele inseamna ceva, reprezinta ceva. Cu ajutorul lor puteti comunica ceea ce faceti, strategia afacerii voastre, emotia din spatele produsului.
Majoritatea companiilor cu brand puternic au o paleta de culori formata din 3-4 culori
Luati in considerare ce transmit culorile:
Galbenul – optimism si caldura
Portocaliul – incredere si voie buna
Movul – creativitate si imaginatie
Albastrul- incredere
Verdele – pace si puterea de a creste
Griul – echilibru si calm
Culorilesunt o modalitate de comunicare, nu trebuie sa alegeti culorile voastre preferate, ci unele reprezentative. Ttineti cont si de reactia clientilor fata de anumite culori
Identitatea de brand si Textura
Multa lume uita de acest element, dar textura poate fi un element cheie, pentru a fi recunoscut de client, poate face diferenta pe piata a brandului vostru ( toata lumea recunoaste patternul Louis Vuitton, nu?)
Fotografia inclusa in identitate de brand
Sunt multe modalitati de a fotografia sau anima un produs, daca va creati propriul stil de fotografie sau folositi anumite elemente si culori ale brandului vostru in fotografierea produselor, acest lucre va poate face brandul mai usor de recunoscut.
Sunetul si tonalitatea vocii
Ganditi-va ca unele persone au o foarte buna memorie auditiva. Este important sa va creati un brand care sa fie in conformitate cu identitatea voastra si pe acest plan. Puteti folosi anumite jingle-uri, un anumit tip de sunete in live-urile, prezentarile sau spoturile voastre. De asemenea e important sa dati atentie tonului vocii care poate transmite ceea ce doriti voi ( caldura, fermitate, emotie, stapanire de sine, inteligenta, dinamism, distractie ). Cine nu face legatura intre Telenciclopedie si vocea lui Florian Pitis?
Stilul vostru personal completare la identitatea de brand
Modul de a va imbraca, de a va coafa, de a va aranja transmite si imaginea dvs dar si a brandului vostru . Daca vorbim de un brand sportiv cu siguranta o tinuta sportiva ar ajuta la consistenta imaginii, daca vorbim de un brand de frumusete e important sa sustineti prin exemplul propriu ceea ce comercializati sau ii invatati pe altii, daca vorbim de un brand creativ si plin de imaginatie, cu cat mai mult se reflecta acest lucru si in modul vostru personal de a va imbraca, cu atat mai mult veti fi mai usor de retinut si asociati cu brandul vostru sau daca vorbim de afaceri cu tangente ecologice, simpliste, orientate catre natural, un stil natural va fi mult mai pregnant, decat unul sofisticat sau elegant.
Ceea ce mai puteti folosi in acest plan este un element anume, un accesoriu care sa fie simbolul vostru si care sa duca oamenii cu gandul spre brandul vostru ( o palarie, o esarfa, un anumit stil de ochelari, un hanorac, o bandana ) Exemple palaria si bastonul lui Chaplin, mustata lui Dali si sunt sigura ca puteti gasi nenumarate exemple si in ziua de azi.
Odata ce aveti aceste elemente este important sa le folositi impreuna, pe un site, un blog, in social media, in mailuri, in materialele voastre publicitare.
Profesionistii recomanda sa aveti un catalog pentru identitatea de brand in care sa includeti ( logo, alternativele logo ului, paleta de culori, textura, tipurile de simboluri folosite, stilul de fotografie si trasaturile tonalitatii vocii ).
Aranjati-le pe scurt pe o pagina A4 astfel incat sa le vedeti impreuna si verificati, daca fac casa buna impreuna, daca reprezinta ceea ce doriti sa transmiteti, daca lipseste ceva si daca au impact vizual, iar o data definit acest brand folositi-l in toate materialele publicitare si metodele de promovare cu regularitate, va va garanta recunosterea pe piata.
Si nu uitati ca pana si Coca Cola si McDonalds s-au rebrenduit de-a lungul timpului, pastrand elementele esentiale, dar o data cu schimbarile din societate, cu dezvoltarea afacerii, cu adaugarea unor noi tendinte in marketing fiecare brand aduce imbunatatiri imaginii sale, asadar nu e imposibil sa o faceti si voi. schimbari in identitatea de brand.